تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

طیبه سیاوشی، رئیس کمیته ورزش فراکسیون فرهنگی مجلس در برنامه "نبض ورزش" پنجشنبه 16 شهریور، تمرکز بر واردات بجای توجه به تولیدات کالاهای ورزشی را از جمله مشکلات مشهود در عرصه تجهیزات ورزشی کشور دانست.

سیاوشی نبود ضوابط مشخص درخصوص استفاده از تجهیزات داخلی را یکی از علل مجهور ماندن تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: اگرچه در عرصه قهرمانی به تجهیزات بی نقص و کاملا حرفه ای نیاز است و چنانچه امکان تولید آن در داخل نباشد، می توان آن را از خارج وارد کرد، اما مشکل اینجاست که حتی در آموزشگاه های آماتور و دانش آموزی نیز که نیازی به وسایل حرفه ای نیست، از تجهیزات خارجی استفاده می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: چندی پیش بانوان یک تعاونی روستایی اقدام به راه اندازی کارگاه تولید توپ کردند، اما در حالی که مدت زیادی از فعالیتشان نگذشته بود، نمونه چینی همان توپ ها با کیفیت و قیمت پائین وارد کشور شد و بازار را فرا گرفت.

سیاوشی عدم توجه جدی به تجهیزات ورزشی در برنامه های دولت را از کمبودهای سیاستگذاری های کلان در این عرصه عنوان کرد و گفت: قوانین خوبی برای حمایت از تولیدات داخلی وجود دارد، اما باید در زمینه تجهیزات ورزشی نگاه جدی تری بوجود آید.

 

کاظم اولیایی از مدیران باسابقه ورزشی کشور نیز با تائید این نکته، تصریح کرد: فاجعه آنجاست که وزارتخانه ها و نهادهای دولتی کشور در تهیه و تامین تجهیزات ورزشی به محصولات خارجی توجه دارند و همین امر به شدت تولیدکننده داخلی را آزار می دهد.

 اولیایی افزود: متاسفانه غربزدگی که مرحوم آل احمد نقدش می کرد در این عرصه به شدت مشهود است و مدیران ما خارجی بودن تجهیزاتشان را فخر خود می دانند.

اولیایی گفت: چرا باید یک رئیس فدراسیون به این افتخار کند که لباس تیم ملی را از خارج و از یک برند مشهور تهیه کرده است؟

این مدیر ورزشی از نمایندگان مجلس خواست بخشی از کار را بر عهده بگیرند و برای ایجاد ضوابط و مقررات لازم تلاش کنند.

اولیایی با تائید وجود قوانین مناسب در این زمینه اظهار کرد: باید توجه ویژه به اجرای مقررات شود.

وی توجیه اقدامات به بهانه پائین بودن کیفیت کالاهای داخلی را امری نادرست خواند و گفت: کیفیت تولیدات باید از طریق آزمایش و معیارهای کارشناسی مشخص شود.